VZDĚLÁVACÍ kurz
ZVÝŠENÍ KLIENTSKY ORIENTOVANÉHO PŘÍSTUPU ZAMĚSTNANCŮ VE VEŘEJNÉ SPRÁVĚ
Určeno pro zaměstnance úřadů v celé České republice
Realizováno v rámci projektu Zvýšení efektivity, pro-klientské orientace a využití principů „evidence-informed“ při rozhodování ve veřejné správě, reg. č. CZ.31.3.0/0.0/0.0/22_040/0007962. Projekt je financován z prostředků Evropské unie – Next Generation EU, Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility).
Pár slov o kurzu
Cílem Ministerstva vnitra při tomto vzdělávacím programu je především zlepšit klientský servis úřadů za účelem zvýšit kvalitu poskytovaných služeb. Zaměříme se také na osvětu v rámci pozitivnějšího vnímání veřejné správy a dále budování jednotné „firemní“ kultury organizací veřejné správy a jejich hodnot. Kurz je doplněn také o nácvik a příklady specifických správních činností, které jsou vybírány vždy s ohledem na konkrétní účastníky.
Záměrem kurzu je dosáhnout vyšší profesionality v oblasti komunikace a pro-klientského přístupu úředníků při vykonávání správních činností, a tedy i zvýšení kvality výkonu správních činností a služeb veřejné správy, a dále zlepšení veřejného mínění o fungování služeb veřejné správy a úřadů.
Náplň kurzu je v souladu s § 20 zákona o úřednících územních samosprávných celků, tedy prohlubuje a aktualizuje znalosti a schopnosti úředníků ve vztahu k výkonu správních činností.
Odpovědi na nejčastější otázky
Tzv. front-office úředníci, jimi jsou chápáni úředníci územních samosprávných celků (dle zákona o úřednících územních samosprávných celků) a státní zaměstnanci (dle zákona o státní službě), kteří při výkonu svých pracovních nebo služebních povinností často přichází do přímého kontaktu s klienty – občany. Tento kontakt může být fyzický, ale i telefonický. Jde o to, aby styk s veřejností představoval podstatnou část náplně práce dané osoby. Typicky jde o tzv. přepážkové pracovníky, kteří se podílejí na výkonu správních činností či poskytují informace. Kurzů se naopak nemohou zúčastnit zaměstnanci úřadů, kteří vykonávají výhradně pomocné, servisní nebo manuální práce.
· Každý účastník potvrdí v rámci své registrace a podpisem prezenční listiny, že naplňuje kritéria front-office úředníka, a je schopen doložit naplnění výše uvedených kritérií pro účely případné kontroly realizace tohoto kurzu.
Oblasti, kterým se v našem programu věnujeme
Zaměříme se na vymezení a pochopení významu role úředníka. Účastníci se naučí jak s empatií komunikovat, aby byla splněna očekávání klientů a zároveň dodrženy standardy úřednické profese. Důraz bude kladen na budování důvěry a udržení si profesionálního přístupu.
Účastníci se seznámí s různými technikami efektivní komunikace. Dozví se, jak aktivně naslouchat, správně interpretovat požadavky klientů a jasně formulovat své myšlenky, aby minimalizovali možnost nedorozumění.
Tato oblast připraví účastníky na zvládání náročných situací, se kterými se ve své práci mohou setkat. Budou mít také příležitost zapojit se do praktických cvičení, která tyto případy simulují. Cílem je, aby si v praxi vyzkoušeli strategie pro zvládání těchto momentů a učili se jak hledat optimální řešení problémů.
Jak náš systém funguje?
Vypisujeme termíny v průběhu celého roku 2024 a 2025.
Podle zájmu a preferencí budeme následně domlouvat termíny ve městech s největším zájmem. Je tedy potřeba se nejdříve zaregistrovat a sdělit nám vaše preference.
Na konci kurzu obdržíte certifikát o absolvování školení, který je pro úředníky územních samosprávných celků akreditován Ministerstvem vnitra.
V minulých letech jsme školili v těchto městech
Zajímá Vás nabídka letošních termínů pro Vaše město? Pro zobrazení aktualních termínů se prosím registrujte.
Registrace
Proč školení s MotivP
1500+
V oboru máme bohaté zkušenosti. Tuto práci děláme již 28 let a každý rok pořádáme více jak 1500 rozvojových akcí pro naše klienty v České a Slovenské republice.
Komplexní vzdělávání
U nás vzdělávání nezačíná ani nekončí dnem školení. Vnímáme ho jako komplexní proces, který trvá v čase před i po kurzu, a podporujeme ho našimi virtuálními kurzy, microlearningy, skripty a dalšími prvky.
Tým lektorů
Máme k dispozici zkušený tým lektorů pod vedením Františka Hroníka. Naši školitelé jsou připraveni nejen předat teoretické znalosti, ale také vést modelové situace a poskytnout praktické rady.
Systém FILIP
Filip je náš univerzální asistent. Jedná se o spojení našeho vlastního systému a lidského prvku tak, abychom zajistili co nejlepší komunikaci a administrativu.
Těšíme se na spolupráci
Filip z MotivuP
tel. / mobil
e-mail
+420 773 911 999
filip@motivp.com