Pár slov o zpětné vazbě a proč je důležité ji ovládat
Každý den, aniž bychom se nad tím hlouběji zamýšleli, dáváme lidem kolem sebe najevo, jak na nás jejich chování působí. V práci vedoucích pracovníků však získává zpětná vazba na vážnosti a nabývá tak dalších rozměrů.
To především proto, že se stává hlavní podstatou motivace a hodnocení v týmu.
Zpětná vazba je právě tím, co nás v životě může dále posouvat a rozvíjet. Je proto důležité, abychom k ní takto přistupovali a vnímali ji jako prostředek k dalšímu rozvoji, nikoli jako kritiku a útok na naši osobu. Ne vždy je to ovšem snadné. Ne každý totiž ovládá schopnost podat zpětnou vazbu tak, aby si z ní adresát něco vzal a byla mu prospěšná.
Každý den získáváme zpětné reakce na naše jednání ze svého nejširšího okolí. Ale jsme to také my, kdo poskytuje zpětnou vazbu zase druhým. Je tedy důležité být schopen zpětnou vazbu nejen přijímat, ale i podávat.
Zpětnou vazbu bychom měli chápat jako zdroj informací.
Příklad z praxe s užitím zpětné vazby
Když se naučíme zpětnou vazbu přijímat i efektivně podávat, ulehčí nám to fungování nejen
v pracovním prostředí.
Představme si nyní dva pracovníky. Oba pracují na stejné pozici v oddělení HR. Ve vaší firmě nyní nastaly určité změny, kvůli kterým je nutné dosavadní fungování oddělení HR pozměnit. Domluvíte si s oběma pracovníky individuální schůzku, v rámci které jim sdělíte nové postupy, ale také vaše osobní postřehy a poznámky k jejich dosavadnímu fungování ve firmě. Z první schůzky odcházíte sklíčený. Váš kolega vaši zpětnou vazbu vůbec nevzal dobře. Naopak
na něm bylo vidět, že ho to překvapilo, zklamalo a neví, jak si to v sobě zpracovat. Už jste začal pochybovat o své schopnosti zpětnou vazbu podávat, ovšem potom přišla schůzka s vaším druhým kolegou z HR. Po této druhé schůzce jste nemohl být spokojenější. Tento kolega vaši zpětnou vazbu přijal a dokonce vyjádřil vděk za to, že ví, na čem dále pracovat. Vzhledem
k atmosféře a uvolněnosti celé schůzky jste se nakonec dostali i k jeho zpětné vazbě,
ze které si i vy odnášíte cenné poznatky.
Víte, kam tím směřujeme?
Cíle programu
- Potenciál zpětných vazeb
- Jak komunikovat s podřízenými a nadřízenými
- Struktura zpětné vazby
- Složité situace z praxe a jejich řešení
- Jak na pochvalu i kritiku
- Jak zpětnou vazbu přijímat
Proč firemní vzdělávání s MotivP
1500+
Komplexní vzdělávání
Tým lektorů
Systém FILIP
Rádi vám připravíme školení na míru
Příručka
TV Studio
VIRTUÁLNÍ KURZ
Pojďme se pobavit o spolupráci, vyplňte prosím formulář
Těšíme se na spolupráci
Filip z MotivuP
tel. / mobil
e-mail
+420 773 911 999
filip@motivp.com