Proč je dobré znát rozdíly mezi generacemi?
V životě se setkáváme s různými typy lidí, a to i z hlediska věku. Náš kurz se zabývá tím, jaké jsou základní hodnoty nebo charakteristiky různých generací a jak správně k těmto lidem přistupovat.
Účastníci zjistí, jak se u každé generace liší jejich perspektivy a očekávání a jak najít společný jazyk a budovat tak kulturu vzájemného respektu. Celý kurz je prakticky zaměřený – účastníci si na základě cvičení a modelových situací uvědomí principy, které fungují na pozadí v rámci každé generace a naučí se využívat efektivní komunikační techniky a zvolit správný jazyk na různé situace.
V kurzu pracujeme s konkrétními situacemi ze života účastníků, což napomáhá lepšímu naučení a přenosu nových poznatků do praxe.
Příklad z praxe
Máte na pracovišti lidi z různých generací a nejste si jisti v tom, jak s nimi komunikovat? Žádné obavy, v skutečnosti to nemusí být vůbec složité!
Představte si situaci, kdy se svým týmem máte schůzku k nadcházejícímu projektu. Součástí kolektivu jsou zkušení zaběhlí zaměstnanci i mladí pracovníci.
Během projektové schůzky však dojde ke střetu. Mladší zaměstnanci považují postupy zkušenějších zaměstnanců za zbytečně zdlouhavé a nechápou jejich význam, zatímco starší zaměstnanci jsou nervózní z toho, že si jejich mladší kolegové dovolí zpochybnit něco, co jim léta funguje.
V takových případech může být velmi snadné sklouznout ke konfliktu, ale pokud pochopíme, jaká je skutečná motivace pracovníků, dokážeme na tyto situace lépe reagovat.
Člověk, který prošel školením na mezigenerační rozdíly, by v takové situaci dokázal citlivě vytvořit prostor pro vzájemné naslouchání a porozumění. Mladší zaměstnanci by tak lépe pochopili, že starší kolegové neodmítají změny bezdůvodně, ale opírají se o své zkušenosti. Naopak starší by si uvědomili, že mladší generace neprotestuje proto, aby bezhlavě bourala zavedené postupy, ale snaží se přinášet nová řešení a inovace.
Tento vzájemný respekt vytváří základ pro efektivnější spolupráci. Když si jednotlivé generace dokážou naslouchat a vnímat své odlišné přístupy jako přínos namísto překážky, otevírá se prostor pro nové nápady, které kombinují zkušenosti s inovacemi.
Cíle programu
- Poznat rozdíly mezi generacemi a jejich charakteristické znaky
- Zjistit pracovní specifika generací X, Y a Z a komunikaci s nimi
- Rizika a nejčastější chyby při komunikaci
- Nácvik řešení náročných situací s jednotlivými generacemi
- Rozpoznat, co na jednotlivé generace „platí“, jak je vést, motivovat a spolupracovat s nimi

Proč firemní vzdělávání s MotivP

1500+

Komplexní vzdělávání

Tým lektorů

Systém FILIP
Rádi vám připravíme školení na míru

Příručka

TV Studio
